Bucurie!

"Da-mi Doamne, Puterea de a accepta ceea ce nu pot schimba,Curajul de a schimba ceea ce imi sta in putinta si Intelepciunea de a face diferenta intre ele!"




Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

sâmbătă, 24 octombrie 2009

Pilda zilei....


Pentru un sac de bani

În timpul unui război, un colonel a fost rănit grav şi dus de urgenţă la cel mai apropiat spital, unde a fost îngrijit cât se poate de bine. Dar, după un timp, acesta observă că la celălalt capăt al salonului, se aflau două paturi cu bolnavi de care nimeni nu se apropia, nici măcar vreun doctor. O singură călugăriţă stătea mereu cu ei şi îi îngrijea cu multă dragoste, căutând să nu le lipsească nimic şi rugându-se neîncetat, întrebând de ce sunt bolnavii de la capă­tul salonului atât de izolaţi, colonelul a rămas mut de uimire, aflând că oamenii aceia suferă de o boală fără leac şi că în scurt timp vor muri. Nimeni nu se apropia de bolnavi de teamă să nu se molipsească.

- Bine - a mai întrebat colonelul - dar călugăriţa care stă mereu împreună cu ei şi îi îngrijeşte?

- Desigur că era sănătoasă - i-a răspuns un doctor, dar acum s-ar putea să se fi îmbolnăvit şi ea. Noi n-am lăsat-o să se apropie, dar ea a insistat spunând că cineva trebuie să-i îngrijească şi pe oamenii aceia.

- Doamne, a mai exclamat colonelul, n-aş face aşa ceva nici pentru un sac plin cu bani.

Din celălalt capăt al salonului, călugăriţa l-a auzit şi, întorcându-se spre colonel, i-a răspuns liniştită şi cu zâmbetul pe buze:

- Nici eu n-aş face acest lucru pentru un sac cu bani. îl fac însă pentru o răs­plată mult mai mare. Pentru mulţumirea pe care o citesc în ochii acestor oameni sărmani pe care pot să îi ajut şi pentru răsplata pe care ne-o va da Dumnezeu fiecăruia dintre noi, după meritul nostru.

"Eşti desăvârşit atunci când, în locul tău, îl preferi pe aproapele. "
(Avva Iacov )

Stiri din lume 2...


NAUFRAGIU SALVATOR
De acum renumitul Dialog dintre ortodocşi şi romano-catolici în Cipru s-a încheiat printr-un naufragiu.
Nu a existat un acord între cele două părţi şi din acest motiv nu se va emite un text comun. Este doar a doua oară în cadrul Dialogului Comisiei Mixte când nu se emite un text comun. Prima dată s-a întâmplat la Baltimore, în Statele Unite ale Americii, în 2000, când dialogul a naufragiat din cauza chestiunii uniaţiei.
Slăvim şi mulţumim Preasfintei Treimi - Dumnezeul nostru, care a pus o barieră la derapajul concesiilor din partea ortodoxă a grupului conducător ecumenist care gestionează şi direcţionează dialogul; o barieră pe care au impus-o protestele corecte ale corpului eclezial în ultima perioadă.

(traducere din greacă: ierom. Fotie; sursa: http://orthodoxia-pateriki.blogspot.com/)

sursa:http://www.impantokratoros.gr/5775FB6E.ro.aspx
DIFICULTĂŢI ÎN DIALOGUL TEOLOGIC
NU S-A SEMNAT UN TEXT COMUN

Levkosia, Aristeidi Viketou

O nouă întâlnire – cea de-a XII - a la rând, a Comisiei Mixte de Dialog Teologic (CMDT) între ortodocşi şi romano-catolici va avea loc în septembrie 2010 la Viena. Dezbaterile din cadrul celei de-a XI – a întruniri a Comisiei Mixte de Dialog Teologic între ortodocşi şi romano-catolici, care s-au desfăşurat de sâmbăta trecută în Pafos şi s-au încheiat în după-amiaza zilei de joi, au fost caracterizate drept dureroase?.
In final, CMDT nu a epuizat în cadrul întrunirii din Pafos examinarea temei „Rolul episcopului Romei în comuniunea tuturor Bisericilor”; şi de aceea Comisia nu prevede încheierea unui text comun, cum s-a întâmplat în 2007 la Ravenna. Acest lucru înseamnă că tema respectivă va rămâne deschisă pentru următoarea întrunire a CMDT.
La întâlnirea de la Viena din luna septembrie a anului viitor va continua şi se aşteaptă să se finalizeze şi dezbaterea temei referitoare la rolul episcopului Romei în comuniunea tuturor Bisericilor în primul mileniu. Scopul este ca CMDT să încheie un text comun deasupra acestei teme dificile – aşa cum este caracterizată.
Dezbaterile se desfăşoară având la bază un proiect de text în 13 pagini, din 32 de paragrafe referitoare la rolul episcopului Romei în primul mileniu. Este vorba despre o temă dificilă atât pentru ortodocşi, cât şi pentru romano-catolici.
„Dificultăţile sunt multe, de acea şi dezbaterile s-au mişcat într-un ritm lent”, a declarat un membru al Comisiei şi a adăugat că au fost acoperite doar jumătate din cele 32 de paragrafe ale proiectului. Precum a explicat acelaşi membru, dificultăţile se datorează diferitelor interpretări, pe care le dau cele două părţi, dar şi „diferitelor abordări ale anumitor aspecte de către reprezentanţii Bisericilor Locale Autocefale”.
CMDT examinează tema „Rolul episcopului Romei în comuniunea tuturor Bisericilor” în patru puncte:
A. Biserica Romei ca „prima între Bisericile locale în Răsărit şi Apus”
B. Episcopul Romei ca succesor al Apostolului Petru
C. Rolul episcopului Romei în perioadele de criză ale societăţii bisericeşti
D. Influenţa factorilor neteologici

O sursă autorizată a subliniat că imposibilitatea finalizarii dezbaterii „demontează susţinerile că reprezentanţii ortodocşi fac reduceri şi concesii”.
Mitropolitul Ghennadios de Sasima, cosecretar al Comisiei din partea ortodocşilor, a declarat că s-a lucrat intensiv asupra proiectului, dar nu a fost finalizată examinarea sa.
Conform Mitropolitului de Sasima reprezentanţii Bisericilor Ortodoxe Autocefale Locale îşi exprimă regretul pentru reacţiile negative la dialog şi pentru incidentele semnalate în Pafos.
De asemenea, s-a reafirmat că „dialogul continuă cu fidelitate întemeiată pe adevărul şi tradiţia Bisericii Ortodoxe”.
Episcopul Dimitrios de Karkavia, membru al Reprezentanţei romano-catolice, a declarat că au avut loc discuţii constructive. „Dialogul impune multă atenţie şi înţelepciune”, a semnalat. Arhiepiscopul Ilarion din Patriarhia Moscovei a respins categoric acuzaţia că reprezentanţii Bisericilor Ortodoxe trădează Ortodoxia. „În această clipă, în cadrul dialogului nu vorbim despre unirea dintre ortodocşi şi romano-catolici, ci despre diferenţele dintre noi”, a explicat Arhiepiscopul Ilarion.
(traducere din greacă: ierom. Fotie; sursa: amen.gr)

Stire din lume adunate...


Gafe noi: Papa spune că Marx este "bun"
Karl Marx, care a inventat fraza "religia este opiumul poporului", probabil că se învârteşte în mormântul lui din cimitirul Highgate, la Londra, la vestea de astăzi cum că Vaticanul i-ar fi aprobat teoriile. L'Osservatore Romano, ziarul oficial papal, a declarat, conformziarului The Times, citat de Presseurop, că "criticile lui Marx ale capitalismului au subliniat alienarea socială resimţită de o mare parte a omenirii care rămâne exclusă, chiar şi acum, din luarea de decizii economice şi politice".
Marx, autorul Manifestului Comunist, decedat în 1883, se alătură unei liste crescătoare de figuri istorice anterior procleţite de Biserica Catolică, cum ar fi Galileo, Darwin şi mai recent, Oscar Wilde. Ziarul, care este condiţionat de aprobarea Papei, continuă spunând că opera lui Marx rămâne deosebit de relevantă astăzi când omul caută "o nouă armonie" între nevoile sale şi mediul natural. Dar specifică totuşi că "nimic nu a dăunat intereselor lui Marx filozoful mai mult decât marxismul".

sursa:hotnews.md
Ştiinţa este acum mâna diavolilor

"Este nevoie de un dialog între ştiinţă si religie?" Tot mai des auzim, în ultima vreme, această întrebare. Nu mă îndoiesc că din orice lucru de pe pământ poate ieşi ceva bun. Dar să vedem şi ce inconveniente sunt în acest dialog.
Ce este, de fapt, ştiinţa? "Ştiinţa este investigarea sau studiul naturii prin observaţie şi raţionament". Dar aceasta este o definiţie de pe Wikipedia. Este o definiţie corectă de la nivelul materiei şi a ceea ce oamenii moderni numesc "spirit" (de fapt, minte, intelect). Ştim, însă, că omul este mult mai mult decât atât. Atunci ce este ştiinţa, dacă luăm în considerare nu numai elementele alcătuitoare ale omului (trup şi suflet), ci mai cu seamă pe Creatorul omului şi al tuturor lucrurilor .
Bineînţeles că eu însămi profit şi mă bucur de multe din minunile ştiinţei şi mă fericesc spunând că avem un Dumnezeu atât de minunat! Ştiinţa este acum în mâna diavolilor, dar ea Îi aparţine de fapt lui Dumnezeu în totalitate. Mare şi minunat eşti, Doamne, de la particulele subcuantice până la marginile Universului! Dar ridică-ne la cer ca să vedem minuni fără asemănare mai mari ca acestea!


sursa:www.credinta-ortodoxa.ro
Poligamia şi libertăţile religioase dau dureri de cap Justiţiei canadiene

Autorităţile din British Columbia au anunţat miercuri, 21 octombrie 2009, că vor cere Curţii Supreme, rezolvarea problemei prin care, conform libertăţilor religioase reglementate de Constituţia canadiană, nu poate fi interzisa poligamia (in mod normal pedepsita cu 5 ani de închisoare).
Acest demers este o consecinţă directă a deciziei unei instanţe a acestei provincii de a renunţa la urmărirea penală pentru poligamie, pornită împotriva a doi lideri ai unei secte de mormoni.
Guvernul din British Columbia a decis să nu conteste decizia, ci să atragă atenţia Curţii Supreme de Justiţie că legea interzicerii poligamiei "practic este neconstituţională", a declarat ministrul de Justiţie al provinciei, Michael de Jong, într-un comunicat.
"Noi considerăm că poligamia este în afara legii şi ea chiar ar trebui să fie scoasă în afara legii. Dar, înainte de a putea lua măsuri împotriva ei, instanţa trebuie să răspundă la întrebarea dacă aceasta este cu adevarat incriminată în Canada", a declarat el reporterilor.
Urmărirea penală împotriva celor doi lideri ai unei secte controversate de mormoni a fost abandonată în urmă cu o lună din cauza unei erori în stabilirea unei proceduri, potrivit unor surse judiciare.
Winston Blackmore şi James Marion Pler au fost acuzaţi în ianuarie, la începutul acestui an, că aveau unul 20 de femei iar celălalt 2 femei, în sânul unei comunităţi poligame formate din 1.000 de persoane, dintre care 900 de femei şi copii.
Cei doi bărbaţi conduceau două ramuri rivale ale Bisericii lui Iisus Hristos a Sfinţilor ultimelor zile, un grup american mormon disident. Sectele poligame sunt instalate de 50 de ani în oraşul Bountiful, situat la 700 km est de Vancouver (vest) şi la 20 km nord de graniţa cu Statele Unite.
Guvernele din British Columbia au luat în considerare în mod constant de aproape 20 de ani, urmărirea acestei comunităţi în justiţie, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat practic, argumentând că principiul libertăţii religioase ar duce la eşuarea procedurii.

www.lacasuriortodoxe.ro