Bucurie!

"Da-mi Doamne, Puterea de a accepta ceea ce nu pot schimba,Curajul de a schimba ceea ce imi sta in putinta si Intelepciunea de a face diferenta intre ele!"




Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

duminică, 9 mai 2010

Derutarea orbului


Spre judecată am venit Eu în lumea aceasta, ca cei ce nu văd să vadă şi cei ce văd să fie orbi (In. 9, 39)
Fiecare orb din naştere are o necunoaştere a celor ce îl înconjoară. Chiar nici din asemănări nu poate să-şi dea seama unele realităţi.
Astfel, un orb din naştere a întrebat odată pe un om cu vedere:

- Cum este laptele? Ce culoare are?
- Laptele este alb, ca hârtia, i-a răspuns omul.
- Culoarea asta foşneşte în mâini, ca hârtia, a întrebat orbul în nepriceperea lui.
- Nu! Culoarea este albă ca făina!
- Şi tot atât de moale, ca făina? Se risipeşte ca ea?


Cel cu vedere a spus:

- Nu! E ca un iepure cu blana albă!
- Atunci e pufoasă culoarea laptelui ca iepurele? a întrebat orbul în nedumerirea lui.
- Nu! Culoarea laptelui e albă ca zăpada!
- Şi tot aşa de rece?

Oricâte pilde i-a prezentat cel cu vedere, orbul tot n-a izbutit să priceapă cum este culoarea albă a laptelui.
Văzătorul a spus în mintea lui:

“Îţi mulţumesc, Doamne, din tot sufletul că mi-ai dat vedere! Eu văd şi ştiu cum este culoarea laptelui. Eu sunt izbăvit în toată viaţa de nedumerirea orbului. Derutarea orbului nu este neputinţa mea de pricepere.”

Sursa: Istorioare morale pentru toate vârstele (Tolstoi, vol.X, p.70)
Pilde şi Povestiri