Bucurie!

"Da-mi Doamne, Puterea de a accepta ceea ce nu pot schimba,Curajul de a schimba ceea ce imi sta in putinta si Intelepciunea de a face diferenta intre ele!"




Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

Sfanta Mucenita Ecaterina,Roaga-te lui Dumnezeu pentru noi!

joi, 15 octombrie 2009

Sfânt pentru o zi .....


V-aţi gândit vreodată cum ar fi să fii sfânt pentru o zi?

Sfinţii nu sunt basme, nu sunt personaje inventate, nu sunt de pe altă planetă, ci sunt oameni simpli ca noi. Cel mai mult am realizat acest lucru când am văzut poze cu Sfântul Ioan de Kronstadt. Mi se parea aşa de interesant şi în acelaşi timp ciudat. Cum să vezi poze cu un sfânt ? Poţi să vezi icoane cu un sfânt sau poţi să-l vezi pictat pe pereţii unei biserici, dar cum poţi vedea poze din viaţa acelui sfânt?
În mintea mea sfinţii sunt oameni care au trăit de mult, acum sute de ani, a căror viaţă o citesc în sinaxare, departe de a fi oameni simpli. Mare surpriză am avut când am văzut acele poze din viaţa Sfântului Ioan de Kronstadt, când l-am văzut că era om simplu ca şi noi, când am citit viaţa lui şi am văzut ca a fost bolnav când era mic, că era slab la învăţătură şi nu ieşea cu nimic în evidenţă atunci am realizat că sfinţii sunt oameni de rând.

Ce om era şi ce sfânt a ajuns! căutat de zeci de mii de oameni aşa cum îl căutau oamenii pe Mântuitorul Hristos. Veneau la Sfântul Ioan de Kronstadt ca să se vindece ca la un izvor al tămăduirii, veneau mii şi mii de oameni zilnic ca să se spovedească, ca să primească sfaturi, ca să se-mpărtăşească şi să-i audă predicile.

Sfânt poate fi şi cineva care locuieşte la bloc, şi un taximetrist, şi un profesor, şi-un cerşetor….Sfânta pot fi şi eu. Dar oare vreau să fiu sfânta?

Ce-ar fi ca într-o zi să-mi propun să fiu sfânta, să-i cer ajutorul lui Dumnezeu să nu fac nici un păcat. Îmi fac un plan dinainte şi-L rog pe Domnul Hristos pe tot timpul zilei să mă-ntărească să-l ţin.

Chiar dacă în ziua aceea voi mai greşi, îmi voi cere iertare şi o voi lua de la capăt. Creştin nu e cel ce nu cade ci cel ce se ridică, important este să relizez că Domnul e lângă mine, şi-n cădere şi-n bucurie. Important este să-nvăţ să mă raportez mereu la El, să-i cer mereu sfatul şi ajutorul, să-nvăţ să nu fiu egoist pentru că fără El nu pot face nimic.
A fi sfânt nu înseamnă să nu greşeşti ci înseamnă să-ţi vezi mereu păcatele şi să-ncerci să le părăseşti, pentru că cel care-şi vede păcatele e mai mare decât cel ce învie morţii.

Cum ar fi să fim sfinţi pentru o zi?

“Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este.”